zondag 15 oktober 2017

Verjaardagen vieren

Na een vrij korte nacht (raad eens wie al sinds gisterenavond hier was?) haalde Roger Zeger af aan het station in Sint-Truiden.
We vierden vandaag immers de 40ste verjaardag van Hendrik (13/10), mijn 68ste verjaardag (22/11), de 38ste verjaardag van onze dochter (26/11), de 36ste verjaardag van Zeger (19/12) en de 74ste verjaardag van Roger (15/1). Allemaal tegelijk omdat zo de kinderen zich in deze drukke eindejaarsperiode niet elke maand hoeven vrij te maken... maar, besefte ik vandaag weer eens, het is voor mij ook gemakkelijker één keer al dat werk te verrichten dan 5 keer vlak na elkaar.

Want het brengt enorm veel werk met zich mee, zulk feest. Ervoor en erna. Deze avond, na het vertrek van iedereen (dochter, schoonzoon en kinderen waren iets na Zeger aangekomen) hebben Roger en ik nog enkele uren opgeruimd en de vaatwasser al twee keer laten werken.

Maar... het was heel gezellig; ik heb er enorm van genoten en ik hoop de anderen ook.

Elena  en Matthias hebben tussen de gerechten door gespeeld en getekend (enkele tekeningen voor mij omdat ik hun lieve (sic) oma ben én voor Hendrik omdat het voor hem een bijzondere verjaardag was). Eva heeft goed gegeten, gespeeld en een lang dutje gedaan. En wij, de "volwassenen", hebben veel gepraat en gelachen, gegeten en gedronken, herinneringen opgehaald, plannen gemaakt en gefilosofeerd.

Toen haar mama op een bepaald ogenblik Roger aansprak met "papa", bleek Eva helemaal in de war. 'Niet papa, opa,' zei ze tegen haar moeder; ze wees daarna haar papa aan en zei: 'Dat papa'.
Toen moesten we uitleggen dat haar opa de papa is van haar mama. Ik weet niet of ze zoiets al begrijpt op haar leeftijd?

O ja, en het was even mooi weer, hoewel iets minder warm, als 40 jaar geleden rond deze tijd.

Nog maar enkele hapjes op tafel

Elena en Matthias zijn volop aan het tekenen

Zeger denkt na over een opmerking van Hendrik

Matthias heeft weer iets gebouwd en Eva vraagt zich af of ze op de schommeleland zou durven klimmen






Nog even buiten spelen

Eigen foto's

Geen opmerkingen:

Een reactie posten